Feed on
Posts
Comments

среда 18 августа 2010

Пепи, Люси, Бом и остальные девушки / Pepi, Luci, Bom y otras chicas del mont?n

год 1980

страна Испания

режиссер Педро Альмодовар / Pedro Almod?var

сценарий Педро Альмодовар

продюсер Пепон Коромина, Pastora Delgado, Paco Poch

оператор Пако Фемения

время 82 мин.

В главных ролях:  Кармен Маура,  Феликс Ротета,  Ольвидо Гара,  Ева Сива,  Конча Грегори,  Кити Манвер,  Сесилия Рот,  Хульета Серрано,  Кристина Санчес Паскуаль,  Хосе Луис Агирр

Выбор фильма Бигония Альварес:

“Pepi, Luci, Bom y otras chicas del mont?n, often known generally as Pepi, Luci, Bom (English: Pepi, Luci, Bom and Other Girls on the Heap, also Pepi, Luci, Bom and Other Girls Like Mom) is a 1980 film written and directed by the Spanish filmmaker Pedro Almod?var. It was Almod?var’s first commercial film, for which he wrote the initial script in 1978, when he worked for Telef?nica as an administrative employee and rewrote it again when he commenced shooting. Although still acknowledged as technically a poor film Pepi, Luci, Bom (as well Almod?var’s next film Laberinto de pasiones) is regarded as a document of La Movida Madrile?a the post-Franco punk scene that developed in Madrid. (English: The Madrilenian groove scene was a countercultural movement that took place mainly in Madrid during the Spanish transition after Francisco Franco’s death in 1975. It represented the resurrection of the economy in Spain and the emergence of a new Spanish identity.

Although this hedonistic cultural wave was born in Madrid, it emerged in parallel in other Spanish urban centers, such as Barcelona, Bilbao and Vigo. It was characterized by freedom of expression, transgression of the taboos imposed by the Franco Regime, use of recreational drugs, the «coming out» of the Madrilenian cheli and the «pasota» dialect and a new spirit of freedom on the streets.).

After being raped by a policeman, Pepi vows revenge, persuading her friends to beat him up. However, they mistakenly attack the policeman’s twin brother and so Pepi tries again, persuading his masochistic wife, Luci, to leave him for teenager punk singer Bom, from Bom y Toni Group. The three of them explore the Madrid youth scene, attending parties, clubs, concerts and meeting outrageous characters. Luci returns to her husband once he finally satisfies her by beating her up and hospitalising her. Now alone, Pepi and Bom decide to move in together.”

“Пепи, Люси, Бом и другие девушки – фильм испанского режиссера Педро Альмадовара, снятый в 1980 году. Это был его первый коммерческий фильм, для которого он написал оригинальный сценарий в 1978 году, будучи административным служащим в компании «Телефоника» и переписал во время съемок. Несмотря на то, что этот фильм (как и следующий – «Лабиринт страстей») имеет некоторые технические недостатки, он является документом контркультуры, зародившейся в Мадриде после смерти Франсиско Франко в 1975 и олицетворявшей изменение экономики и появление новой самоидентификации испанцев. Хотя эта  гедонистическая культурная волна появилась в Мадриде, она параллельно возникла и в других больших городах Испании, таких как Барселона, Бильбао и Виго. Она характеризовалась нарушением различных табу режима Франко, употреблением наркотиков, новой свободой и новыми способами выражения.

Пепи подверглась сексуальному насилию со стороны полицейского и  намерена отомстить  — она уговаривает друзей избить его. Но по ошибке они избивают его брата-близнеца, поэтому Пепи решает сделать так, чтобы от полицейского ушла жена Люси. (Люси – мазохистка, а изменить мужу она должна с  панк музыкантом Бомом). Они втроем развлекаются, ходят в клубы, на вечеринки, концерты в Мадриде и встречают разнообразных ярких персонажей. В конце концов Люси возвращается к мужу, который наконец удовлетворил ее, жестоко избив. Тогда Пепи и Бом решают жить вместе…»

Share

Comments are closed.